Terug
19 products
Terug
19 products

Cella Milano

Het begin

Toen Cella Milano begon met het produceren van scheer- en baardporducten aan het eind van de 19e eeuw, was Milaan een bruisende stad vol trendy cafés, elektrische verlichting en theaters. De stad liep vol met gladgeschoren mannen of mannen met stuursnorren die elke week een bezoek brachten aan hun favoriete kapperszaak om zichzelf te verwennen en met elkaar te praten over van alles en nog wat.

 

De Opkomst van Cella Milano

Vanaf 1910 begon de scheercrème van Cella Milano zeer populair te worden onder de proffesionele kappers van de tijd. Door zijn unieke, supergeconcentreerde formule onderscheidde de scheercrème van Cella Milano zich van andere merken en viel deze goed in de smaak bij de kappers en hun klanten. Het was in die tijd gebruikelijk voor kappers om hun klanten een kalender van zakformtaat mee te geven waar feest- en werkdagen in stonden gemarkeerd. Deze kalender was ook de perfecte manier voor bijvoorbeeld scheermerken om te adverteren.

 

Van kapperszaak naar de badkamer

De safety razors zoals we die nu kennen werden eigenlijk pas populair in de eerste wereldoorlog. De amerikaanse soldaten hadden de scheermessen, waarbij je gemakkelijk het mesje kon verwisselen, nodig om gezichtshaar te scheren wanneer ze gasmaskers moesten gebruiken.

Dit was het begin van een "revolutie" in de scheerwereld. Het scheerritueel waarvoor je normaal naar de kapper of barber ging, verplaatste naar je eigen badkamer waar je jezelf kon scheren. Cella Milano speelde hier natuurlijk op in en besloot een verpakking te maken die zou opvallen tussen de andere scheerproducten. Dit werd een felgekleurde verpakking met een vrolijke man die zichzelf in zijn pyjama zat te scheren wat een link was naar het scheren in je eigen badkamer. Dit logo en ontwerp is het logo staat tot op de dag van vandaag nog steeds op de verpakkingen van Cella Milano.